Zadzwoń do nas

Dziś jest sobota 18 maja 2024 imieniny: Alicja, Feliks, Eryk

Relacja Pana Wiesława Pasko z wyprawy na Górę Żar:

"W dniu 23 listopada br. z grupą 15 osobową Koła Turystycznego działającego przy Gminnym Ośrodku Kultury w Łękawicy byliśmy na malowniczych szlakach Beskidu Małego posiadającego charakter zwartej, rozległej wyspy górskiej. Wędrówkę rozpoczęliśmy od Międzybrodzia Żywieckiego na Górę Żar, po drodze zwiedziliśmy zbiornik wodny elektrowni szczytowo – pompowej. Wokół rozciągała się malownicza i urokliwa panorama otaczających nas jezior Żywieckiego i Międzybrodzkiego jak również szczyty górskie Beskidu Żywieckiego, Śląskiego i Małego.

Następnie z Góry Żar weszliśmy na czerwony szlak stanowiący niewielki odcinek (ok. 10 km) części  Małego Szlaku Beskidzkiego i szliśmy terenem graniowym przez Kiczerę, Przełęcz Isepnicką, Pod Wielkim Cisownikiem,  Przełęcz Przysłop Cisowy, Górę Kocierz i Beskid do Zajazdu nad Przełęczą Kocierską. Podziwialiśmy jesienny krajobraz górski skąpany słońcem. Pogoda tego dnia była wyjątkowa jak na tę porę roku więc wykorzystaliśmy ją i przy ognisku upiekliśmy tradycyjną kiełbasę.

Łącznie pokonaliśmy ok. 13 km z dobrymi humorami, uśmiechem na ustach i w świetnej kondycji. Kolejne wyjście aktywnych osób należących do Koła pokazało – „że aby wędrować – trzeba chcieć”.

Zapraszamy również inne osoby do wędrowania z nami. Informacje o kolejnych wyjściach będą zamieszczane na stronie internetowej GOK w Łękawicy."

To już ostatnia tegoroczna wyprawa Kółka Turystycznego. Dziękujemy wszystkim miłośnikom pieszych wędrówek za swój liczny udział we wszystkich wycieczkach.