Zakończenie projektu „e-Usługi w Gminie Łękawica”
W grudniu 2017r. Gmina Łękawica zakończyła realizację projektu pn.: „e-Usługi w Gminie Łękawica”, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020.
W ramach w/w przedsięwzięcia zakupiono sprzęt informatyczny niezbędny do realizacji późniejszych działań związanych z uruchomieniem e-Usług. Ponadto utworzono portale internetowe, ułatwiające komunikację pomiędzy klientem a Urzędem Gminy w Łękawicy,
a także aplikację mobilną dostępną bezpłatnie na urządzenia mobilne. Udostępniono terminal płatniczy do płatności elektronicznych w Kasie Urzędu. Wdrożono i skonfigurowano system wraz z aplikacjami dziedzinowymi i zasilonymi do niego bazami danych, pozwalającymi pracownikom Urzędu skrócić procedurę realizacji danej sprawy. Zintegrowano w/w aplikacje z szeregiem informacji przestrzennych pomocnych w zarządzaniu jednostką samorządu terytorialnego.
Wszystkie te funkcjonalności składają się na cyfrowe usługi publiczne, które pod nazwą „e-Usługi” zwiększą i ułatwią dostęp klientów do Urzędu Gminy, a także pomogą jego pracownikom w rozwiązywaniu codziennych zagadnień administracyjnych.
Głównym celem projektu jest wsparcie elektronicznych usług publicznych w zakresie e-administracji oraz zwiększenie dostępu do cyfrowych usług publicznych.
Całkowita wartość projektu wynosi:. 933.911,40 zł, w tym dofinansowanie 775.929,17 zł.
Wójt Gminy Łękawica
Tadeusz Tomiczek
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską
ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach
Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020,
oś. Priorytetowa II „Cyfrowe śląskie”,
działanie 2.1 „Wsparcie rozwoju cyfrowych usług publicznych”