Zakończono realizację zadania dotyczącego wykonania monitoringu w Łękawicy
W dniu 15 września 2021 r. dokonano odbioru końcowego zadania pn. „Wykonanie monitoringu na obiektach publicznych w sołectwie Łękawica”.
W ramach zadania zainstalowano 29 kamer wraz z niezbędnym osprzętem niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania monitoringu w miejscowości Łękawica w trzech lokalizacjach tj. park przy ul. Parkowej, ryneczek przy ul. Za Wodą, budynek Urzędu Gminy wraz z dwoma skrzydłami przy ul. Wspólnej.
Zakup i montaż kamer jest niezbędnym elementem doposażenia miejsc publicznych w sołectwie Łękawica, co jest istotne z uwagi na dobro wspólne mieszkańców. Zadanie wpływa na poprawę bezpieczeństwa tych miejsc oraz poprawia atrakcyjność miejscowości, powoduje wzrost poczucia bezpieczeństwa wśród mieszkańców.
Wydawanie środków publicznych w przemyślany sposób buduje potencjał społeczności wiejskich oraz przynosi liczne efekty.
Zadanie pn. „Wykonanie monitoringu na obiektach publicznych w sołectwie Łękawica” jest współfinasowane przy pomocy środków z budżetu Województwa Śląskiego w ramach Marszałkowskiego Konkursu „inicjatywa Sołecka” w 2021 roku.