Zadzwoń do nas

Dziś jest sobota 18 maja 2024 imieniny: Alicja, Feliks, Eryk

„ W dniu 14 lutego br. z grupą osób Koła Turystycznego działającego przy Gminnym Ośrodku Kultury w Łękawicy byliśmy na malowniczych szlakach Beskidu Małego w warunkach zimowych. Wędrówkę rozpoczęliśmy od miejscowości Kocierz - Basie, początkowo asfaltową drogą z której zeszliśmy w prawo kierując się stromą, leśną ścieżką na Gibasową Przełęcz. Po dojściu do polan na Przełęczy mogliśmy  podziwiać malownicze i urokliwe widoki z jednej strony na panoramę Beskidu Żywieckiego z pasmem Policy, Babiej Góry i Pilska oraz Tatr na horyzoncie. Z drugiej strony natomiast na góry Beskidu Małego oraz Śląskiego.Następnie szlakiem doszliśmy do zabytkowej Kapliczki Chrystusa Upadającego pod Krzyżem – odnowionej, zadbanej i bardzo dobrze utrzymanej. Dalej kierowaliśmy się na Gibasowy Wierch podążając przez rezerwat przyrody Mlada Hora,  Rozstaje, Łamaną Skałę, Przełęcz na Przykrej, Przełęcz Zakocierską docierając na Potrójną. Wędrowaliśmy pięknym świerkowo -bukowo-jodłowym lasem. Na szczycie Potrójnej naszym oczom ukazały się piękne panoramy wymienionych wyżej pasm górskich dając ucztę dla zmysłów. Następnie w urokliwej scenerii obsypanych śniegiem drzew, czystego błękitnego nieba i prawie wiosennego słońca zeszliśmy  leśnymi  szlakami do Kocierza Rychwałdzkiego.  Łącznie pokonaliśmy ok. 20 km z dobrymi humorami, uśmiechem na ustach i świetnej kondycji.

Dziękujemy Pani Dyrektor GOK oraz Wójtowi Gminy za możliwość skorzystania z transportu szkolnego na odcinku Łękawica – Kocierz – Łękawica”

Wiesław Pasko

Grupa członków Koła Turystycznego działającego przy Gminnym Ośrodku Kultury w Łękawicy liczy obecnie 24 osoby. W 2017 r. zaplanowano 12 wyjść w góry, po jednym w każdym miesiącu. Na prośbę zainteresowanych wycieczki będą organizowane również w weekendy.

Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółowym harmonogramem planowanych wycieczek dostępnym na stronie internetowej