Zmiany w Gospodarce Odpadami
Szanowni mieszkańcy!
27 listopada 2013 r. Rada Gminy Łękawica uchwaliła pakiet uchwał dotyczących zmian
w gospodarowaniu odpadami komunalnymi na terenie gminy Łękawica, stanowiących akty prawa miejscowego.
Od 1 stycznia 2014 roku podjęte uchwały wprowadzają następujące zmiany:
- zmiana stawki;
- zmiana terminów płatności;
- złożenie nowej deklaracji;
- zmiana dotycząca ulgi z tytułu posiadania własnych pojemników.
ZMIANA STAWKI:
Właściciele nieruchomości zamieszkałych, płacić będą ryczałt wyliczony w oparciu o liczbę mieszkańców zamieszkujących daną nieruchomość.
Stawka miesięczna opłaty od mieszkańca za gospodarowanie odpadami komunalnymi od 1 stycznia 2014 r. wynosi:
- obniżona stawka w wysokości 7,00 zł, w przypadku gdy odpady komunalne są gromadzone i odbierane w sposób selektywny.
- stawka podstawowa w wysokości 14,00 zł, w przypadku gdy odpady komunalne nie są gromadzone w sposób selektywny – nie ulega zmianie.
ZMIANA TERMINÓW PŁATNOŚCI:
Miesięczna opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi wnoszona będzie przez właściciela nieruchomości zamieszkałej z dołu bez wezwania - za kwartał, w terminach:
za I kwartał do 31 marca danego roku;
za II kwartał do 30 czerwca danego roku;
za III kwartał do 30 września danego roku;
za IV kwartał do 31 grudnia danego roku.
Opłatę należy regulować bez wezwania przelewem na rachunek bankowy Urzędu Gminy Łękawica
Nr 55 8141 0008 0000 1658 2000 0350, lub wpłacać w kasie Urzędu Gminy.
POUCZENIE:
W przypadku nie wpłacenia w określonych terminach kwoty opłaty lub wpłacenia jej w niepełnej wysokości, deklaracja stanowi podstawę do wystawienia tytułu wykonawczego, zgodnie z przepisami ustawy z dnia
17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, a następnie egzekucji należności w trybie ordynacji podatkowej.
NOWA DEKLARACJA:
Zmiana terminów płatności i zmiana stawki za odbiór odpadów wiąże się z koniecznością i obowiązkiem złożenia przez właściciela nieruchomości zamieszkałej nowej deklaracji do Urzędu Gminy.
Deklarację według nowego wzoru właściciel nieruchomości ma obowiązek złożyć do 20 stycznia 2014 r.
ZMIANA DOTYCZĄCA ULGI Z TYTUŁU POSIADANIA WŁASNYCH POJEMNIKÓW:
Właścicielowi nieruchomości zamieszkałej, który oddaje odpady komunalne we własnych pojemnikach (przez siebie zakupionych), przy założeniu, że jest właścicielem minimum 5 szt. pojemników do gromadzenie odpadów komunalnych – przysługuje ulga tzn. obniża się o 25 % opłatę za odbiór odpadów komunalnych.
W celu skorzystania z tej ulgi, właściciel nieruchomości zamieszkałej wyposażonej w 5 szt. własnych pojemników proszony jest zgłosić się do Urzędu Gminy Łękawica, pokój nr 33 celem złożenia oświadczenia stwierdzającego wyposażenie nieruchomości we własne pojemniki.
Zapraszamy zainteresowanych.
Sekretarz Gminy Katarzyna Lubas